Vaikka kuljetuspalveluja pyörittävien autojen käytössä on GPS, niin sitä ei hyödynnetä. Kuljettajalle tulee uuden ajokeikan tarjous siihen paikkaan mihin hän MYK-järjestelmän tietokoneen arvion mukaan lopetti edellisen kyytinsä, eikä sinne missä hän todellisuudessa on. Tästä seuraa esimerkiksi, että jos edellisen illan viimeinen keikka on päättynyt Lauttasaareen ja kuljettaja ilmoittautuu seuraavana aamuna töihin Keravalla, niin kyyti ja kyyditettävä ovat jokseenkin kaukana toisistaan. Sama toistuu moneen kertaan päivän aikana ruokatunnin tai muun tauon yhteydessä. Ja tästähän seuraa, että kyydit myöhästelevät.

Viime viikon perjantaina tarvitsin kuljetuksen Haagasta Itäkeskukseen. Kuljettaja kiinnitti pyörätuolini vain kolmella remmillä. Sanoin, että neljäs kiinnitysremmi puuttuu. Kuljettaja vastasi tylysti, että kaksi on riittänyt ennenkin hyvin. Mitään ei ole koskaan sattunut. Kysyin kuskilta eikö hän lue lehtiä, HPA:lla (Helsingin Palveluautolla) oli kaksi asiakasta kuollut, koska heidän pyörätuolinsa irtosivat "kahden remmin" kiinnityksistään. Edelleen valistin kuskia, että laki vaatii neljä remmiä pyörätuolin kiinnityksen automatkan aikana. Kuski kävi oikein inttämään, että noita lakejahan nyt riittää, ei niitä kaikkia kuitenkaan pysty noudattamaan.